Kaosmorgon nr 2

 


Hade en ännu värre morgon i morse än igår. Det tog mig 1 ½ timme att komma fram då mitt metrokort slutade fungera mitt upp i allt och alla bussar åkte förbi mig. Då stod jag bara där helt lost o ba aha och nu då?? Det är i sånna lägen jag egentligen skulle börja gråta, vilket jag iprincip gjorde, är ju helt själv i en gigantisk stad... men allt löste sig som tur var tillslut!

Annars har dagen varit bra, men jävligt lång. Vi hade picknick med alla från svenska skolan vid Eifeltornet, och det var jättehärligt :D Dock är det så sjukt varmt!!! 30 grader och jag gick runt i svarta tighta jeans... Efter det åkte vi iväg till den franska skolan St Domenic där jag kommer ha nästan alla mina lektioner sen! Där gick vi på rundvandring och träffade några franska elever. Vid femtiden skulle jag ta mig hem från just den franska skolan, och eftersom jag aldrig varit där så hade jag ingen aning om hur jag skulle ta mig hem, plus att mitt metrokort fortfarande inte fungerar. Så jag fick hjälp av ena rektorn in till La Defance där jag var tvungen att köpa nya biljetter att åka metro och tåg på. Nu har jag världens huvudvärk men min gulliga värdmamma står nere i köket och lagar något till mig som jag ska äta medan de är på sina aktiviteter. Skulle egentligen följa men min huvudvärk dödar mig :( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0