About the taaaan

Eftersom jag har fått såå många frågor om hur jag blivit så "brun" så tänkte jag ta och reda ut det haha. Nej men helt ärligt så känner inte jag mig brun längre, snarare albin0, MEN jag kan ändå ge er lite tips :D
 
1. Överdriv inte med solskyddsfaktorn. Nu kommer supermånga reagera och tycka att jag är helt dum i huvudet eftersom det är viktigt att skydda sig mot solen. Men istället för att ha solskydd 50 och ligga o pressa i solen, kan man istället dra ner på solskyddet och ligga i skuggan i början. Ska jag vara helt ärlig använder jag aldrig solskyddsfaktor förutom under ögonen... Men allas pigment är inte likadana så är man känslig ska man självklart skydda sig. Men JAG varierar hellre mellan att ligga i skuggan och i solen utan solskydd än att ligga och pressa med solskydd.
 
2. Sola inte det partiet som är bränt. Om man nu bränner sig så är det viktigt att man inte fortsätter sola det området utan att man lägger BLOCK (hahah elsa) där. Gör man inte det så blir du bara mer bränd, får brännblåsor och sen åker allt av :) BEEN THERE DONE THATTTT
 
3. Smörj som en galning. Använd någon bra bodyloation och gå låss med den överallt, speciellt där du bränt dig. Solen torkar ju ut hela kroppen så det är viktigt att verkligen smööörja. Annars törkar huden och du flagar.
 
4. Ät morötter. Jag vet inte vad det är för ämne i morötter som gör detta men jag LOVAR er att man får en såå mycket finare färg av att äta morötter. Jag har verkligen ätit morötter hela våren och jag fick en helt annan "färg" på krööppen än jag brukar :D Och då menar jag inte 1 morot utan ät för glatta livet!!!!!!!
 
5. Underhåll. Och vill man sen hålla sig brun så finns det inget annat alternativ än att pressa som en galning i solen. Tekniskt omöjligt kan jag säga, allt åker bort ändå av någon jävla anledning eftersom jag hinner flagna innan jag typ hunnit inse att jag är brun. MEN i allafall.
 
6. Sist men inte minst. Sen finns det ju alla dessa olika sololjor med cocos, morot osv som sägs ge effekt. Tänk dock på att oljan "kokar" på kroppen, så man bör därför vara lite försiktig med den varan if you know what i mean ;) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0