Årsresumé, 2012

Januari
Januari var en helt galet jobbig månad då jag spenderade hela månaden på sjukhuset. Hade jättemycket problem med magen och jag mådde så fruktansvärt dåligt heeela månaden typ. Så det hände i stort sätt inget annat, bodde i stort sätt på sjukhuset.

Februari
Jag och Elsa åkte upp till Kungsberget över en helg. Hade världens bästa tåg och bussresa upp dit, minns att vi skrattade tills vi grät hela vägen. Åh det var en riktigt bra helg! Samma månad färgade jag håret brunt och fick beskedet om att jag kommit in på Svenska skolan i Paris... Där jag går nu!!!!!! Jajjamensan där ser man

Mars
Här hade jag en av de roligaste (skid)resorna i mitt liv!!!! Var i Järvsö med min familj och Elsas familj, och jag tror aldrig jag har skrattat så mycket på en och samma resa. Var så underbart verkligen :D Hade även många roliga kvällar med Amanda, Linnea och Emma

April

Det blev vår men jag var inte alls särskilt glad över det stora hela. Så mycket saker hade hänt under vintern, och trots att jag undvikit att känna efter hur jag egentligen mådde tidigare, så kom det ikapp mig nu. Men jag hade många roliga kvällar med Linnea den här månaden och vi kom varandra nära. Fick besvär med magen igen och det var lite det som var droppen. Började sedan träna som en galning och firade även självklart valborg :D

Maj
Var så fruktansvärt skoltrött under den här perioden. Eller jag var typ trött på allt och alla. Ville inte stå och stampa längre så det var väl ungefär här som jag blev säker på mitt beslut om att åka till Paris. Men det fanns mycket bra stunder i maj också :D tog en paus från allt och åkte till landet med mamma över en långhelg, obeskrivligt mysigt. Hade även dansuppvisning, firade Linnea och jag och Elsa låg i solen såfort den var framme. Det var så sjukt varmt den här månaden! Vi köpte jordgubbar, fluff och melon och fick riktiga sommarkänslor :D

Juni
Färgade håret blont, fick äntligen sommarlov, firade midsommar på landet och åkte sedan iväg på världens mest underbara resa till Sicilien med världens bästa vän :D solade, badade, åt och bara hade det så kul och så bra!

Juli
Pendlade fram och tillbaka mellan Uppsala och mitt sommarställe. Har aldrig uppskattat landet så mycket som den här sommaren. Solade hela dagarna (när solen var framme villsäga.....), badade, åkte på utflykter, bakade, åkte båt. Det var så underbart. När jag kände för att få lite mer liiiv, så åkte jag bara in till Uppsala några dagar. Den här perioden var jag så sjukt brun. Alltså det var sinnessjukt, har aldrig varit så brun :D var svart på vissa ställen, så niiiice

Augusti
Flytten kom allt närmare. Hela augusti bestod av att få ordning på allt, träffa alla och försöka klura ut hur man ska packa ner ett helt liv i en väska. Det blev avskedsfester och avskedskalas, och fortfarande kändes det inte verkligt. Dagen innan avgång mådde jag så illa, jag trodde jag skulle kräkas. Det var så min nervositet visade sig, det kändes inget i magen, bara ett fruktansvärt illamående. Den 28 augusti bar det av till Arlanda där jag tog farväl av min andra halva, min bästa vän. Det var så fruktansvärt att åka ifrån henne som jag bott granne med hela livet. Som tur var flög mamma med mig, så helt ensam var jag fortfarande inte.

September
Kommer aldrig glömma den här månaden. Så mycket nytt att ta in, nya människor, ny familj, ny stad, nytt språk, ny skola, nya lärare, lära sig hitta överallt, lära sig ta metro/buss/tåg/spårvagn, alltså listan är såå lång... Efter en vecka kändes det som att det gått en månad eftersom man varit med om så mycket. De första veckorna gick bra, man hann inte längta hem. Det var inte förrän i slutet av september som jag fick oräknebara antal hysteriska sammanbrott för att jag kände mig så ensam. Allt var inte nytt och spännande längre, det var svårt att hitta sin "grupp" och jag tvivlade på att jag skulle orka det här.

Oktober
Världens bästa mamma kom på besök och jag var lyckligare än någonsin. Hade helt underbara dagar som gick alldeles för fort. Började umgås mer med Britta och Maria, och vi tre klickade direkt. Skolan flöt på somvanligt och helgerna var riktigt roliga :D

November
För första gången i mitt liv så firade jag min födelsedag utan min familj. Var lite orolig att det skulle vara urdåligt, men tack vare min otroligt fina värdfamilj så blev den oslagbar :D under en vecka var fransmännen borta från vår skola, och det var så skönt... Blev många fikor och jag blev erbjuden modelljobb på Hollister!

December
Inledde december med ett besök från Amanda :D riktigt kärt återseende, vi hade århundradets mysigaste helg där vi fikade, shoppade, turistade och bara tog igen all förlorad tid. Efter hon hade åkt så kom verkligen hemlängtan ikapp. Jag älskar julen, och ju närmare vi kom denna högtid, desto mer fel kändes det att sitta så långt ifrån sin familj. Det låg som ett stort hemlängtansmoln över alla svenskar kändes det som. Hade som tur var mina fina tjejer Maria och Britta. Den sista helgen innan vi åkte till Sverige bodde de hos mig och vi hade roligare än någonsin. Att sedan få komma till Sverige och återse min familj, mina vänner, mitt hus och snön var det bästa. Grät av lycka av att äntligen få känna trygghet, slappna av och få umgås med de människor som betyder mest för mig. Hade världens mysigaste vecka innan jul, och julafton var den bästa på jag vet inte hur länge.

Oj vad mycket som hände 2012. Inser verkligen det efter den här årsresumén (som btw har tagit 2 h att göra hahaha). Har utvecklats så mycket under det här året och gått igenom så mycket avgörande saker. De sista månaderna har varit bland de bästa i mitt liv, samtidigt som de varit fruktansvärda. Jag är mer taggad än någonsin på ett nytt år, i år ska allt jag drömmer om bli möjligt och jag ska ta allt för vad det är. Ingenting är omöjligt. Ska göra mig av med alla människor som får mig att må dåligt och bry mig mer om mig själv och det som får mig att må bra. Det är allt som räknas, OJ vad peppad jag är!

Kommentarer
Postat av: Elzihanmdnalfromindia

YOU GO GIRL!!!!!!! Du är bäst and I love you

2013-01-02 @ 20:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0